לידים

לידים

לידים – מה זה בדיוק ?

לידים משמעותם לקוחות פוטנציאליים, שבית העסק יכול ליצור איתם קשר ישיר על מנת לשווק להם את המוצרים או השירותים שהוא מוכר. לידים הם חלק משמעותי מאד משיווק העסק וההגדלה שלו, מכיוון שבאמצעות איסוף לידים העל העסק מגדיל את מעגל הלקוחות שלו ואת החשיפה שלו לקהל, וממילא מגדיל גם את כמות הלקוחות שלו בפועל. כמובן, לא כל ליד משמעותו לקוח בפועל, אולם אחוז מסוים (ולעיתים גבוה) מן הלידים הופך ללקוחות הלכה למעשה, וגם אלו שאינם מבצעים רכישה כלשהי בעסק, מודעים לקיומו ועשויים לשווק אותו מרצונם, או אף להגיע אליו כלקוחות בעתיד.

איך יוצרים לידים ?

ישן דרכים רבות מאד ליצור לידים. הדרך הבסיסית היא ליצור תיבת "צור קשר" מסוג כלשהו באתר או בדפי נחיתה, כשמטרתה היא לגרום ללקוחות פוטנציאליים להשאיר את פרטיהם בתמורה לקבלת מידע מפורט, אפשרות יצירת קשר או קבלת חומר מקצועי כמו ניוזלטרים וכדומה. ברגע שגולש הכניס את פרטיו, הוא הופך לליד, והעסק יכול ליצור עימו קשר ישיר. דרכים נוספות ליצירת לידים הן על ידי פרסום בגוגל ובפייסבוק באופן ממומן, או על יד קידות אתרים בגוגל ויצירת פרסום ויראלי דרך בלוגים או רשתות חברתיות. שיטות אלו עשויות למשוך לידים רבים מאד, מאחר שהחשיפה שלהם היא בפרישה רחבה במיוחד. שיטות אחרו ליצירת לידים הן שיטות שיווק רגילות, כמו פרסום וכדומה, הצבת נציג שירות וירטואלי באתר, ועוד.

מהם לידים איכותיים ?

לידים איכותיים הם לידים שיש סיכוי גבוה שיהפכו ללקוחות בפועל. אלו נקראים לידים בעלי יחס המרה גבוה. לידים איכותיים יהיו אנשים אשר התעניינו מלכתחילה בפועל בשירות או המוצר של העסק, כך שיש סיכוי גבוה שאכן ירכשו אותו. ישנן דרכים שונות להשיג לידים איכותיים. באמצעות נציג שירות וירטואלי באתר, לדוגמא, ניתן לתת מידע כללי ולסנו לידים שאינם איכותיים. רק לידים שאכן מתעניינים במוצר ישאירו את פרטיהם בסיום השיחה. דרך אחרת היא על ידי קידום אתרים בגוגל. אל רשימת תוצאות החיפוש בגוגל יגיעו רק גולשים שחיפשו בפועל את השירות או המוצר בו עוסק העסק, כלומר רק אנשים שאכן מתעניינים בו. לכן כל ליד שיגיע דרך מודעה ממומנת או קישור רגיל של גוגל, הוא ליד איכותי, וישנו סיכוי גבוה שאכן ירכוש באתר.

קניית לידים.

יצירת לידים היא עסק מורכב אשר דורש משאבים רבים ובעיקר זמן. פרסום רגיל עולה לעסק סכומים גבוהים, ואינו מבטיח בהכרח לידים, לא כל שכן לקוחות בפועל. לכן ישנן חברות אשר מאפשרות לעסקים לרכוש מהן לידים. פירוש הדבר הוא, שהחברה החיצונית משווקת את העסק המדובר בדרכים שונות ויצירתיות, ומעבירה אל העסק לידים, כלומר אנשים אשר עשויים להתעניין בסחורה של העסק. העסק מצידו, משלם עבור כל ליד שמגיע אליו, ואינו משלם על עצם הפרסום, מה שעשוי לחסוך לו סכומי כסף גבוהים. בשיטה זו ניתן גם לבחור את גובה התשלום לליד, ובמקביל את איכות הליד, כאשר כמובן, ליד איכותי יהיה שווה סכום גבוה יותר, אך גם יהיה בעל סיכויים גבוהים יותר להניב רווח לבעל העסק, ולכן התשלום הגבוה יותר עשוי להשתלם יותר.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 4.0/5 (4 votes cast)
לידים, 4.0 out of 5 based on 4 ratings
Share this Post: Facebook Twitter Pinterest Google Plus StumbleUpon Reddit RSS Email

Related Posts

Comments